Friday, August 31, 2012

Example: Karmakarışık neslin sözcüsü



İngiliz dans müzik sahnesinin son yıllardaki en hızlı yükselen ismi Example bu akşam Çeşme Babylon Aya Yorgi’de Soundgarden festivalinde çalacak. Performansı öncesi yaptığım röportajı okumanın zamanıdır. 
(Bu röportaj Blue Jean Ağustos sayısında yayınlandı) 

Türkiye’de ilk defa çalacaksın. Konserle ilgili beklentilerin var mı?
Türkiye’ye daha önce hiç gelmedim ama twitter ve Facebook’ta beni Türkiye’ye çağıran pek çok yorum okudum o yüzden hayranlarımı göreceğim için heyecanlıyım diyebilirim.
Turnede vaktini nasıl geçirirsin? Okur musun, oyun mu oynarsın, yoksa uyur musun?
Uyumayı seviyorum! Biraz egzersiz yapmak da iyi gelir. Mümkün olduğunca spor yapar ve koşarım. Çok da film izleriz bir de. Bazen otobüsle uzun yola gidiyorsak beşi bulduğu olur.
Yeni bir Example albümü yolda. “Playing in the Shadows” gibi hit dolu bir kayıt mı olacak yoksa biraz değişiklik var mı?
Kesinlikle hitler var. Hatta çok fazla var - umarım!
Üç kelimede nasıl tanımlarsın yeni albümü?
Gitarlı, epik ve duygusal.
Yaptığın ortak çalışmalarınla tanınıyorsun. Birlikte çalışmayı isteyip de reddedildiğin kimse oldu mu?
Hayır. Sorduğum herkes evet dedi. Sanırım şanslıyım.
Hayallerindeki ortak çalışma kiminle olurdu?
William Orbit’le çalışmak isterdim. Eğer onu tanımıyorsanız Google’da aratın.
Önceki ay 30 yaşına girdin. Hayatında bir değişiklik yarattı mı?
Aynı şekilde yaşıyorum ama artık sadece anı yaşamaktansa geleceğimi daha çok düşünüyorum.
‘Stay Awake’te “Karmakarışık kuşak”tan bahsediyorsun. Bugünün gençliği için neden böyle bir tanımlamayı uygun gördün? Hangi anlamda “karmakarışık” olduğunu düşünüyorsun?
Her kuşağın kendine özgü sorunları olmuştur. Bazı kuşaklar için esrardı, diğerleri için LSD, bazıları için ecstasy’ydi. Şimdi İngiltere’de sanırım reşit olmayanlar arasında alkol kullanımı ve genç yaşta hamilelik çok yaygın. Ama ‘Stay Awake’ bu sorunu anlatmıyor. Daha genel bir konu. 

'Kültürel bir hareket' 
Videoların çok yaratıcı. Fikirleri sen mi üretiyorsun yoksa yönetmene mi bırakıyorsun?  
Fikirleri ben buluyorum ve sonra yönetmenle geliştiriyoruz. Zaten Adam Powell yakın arkadaşım ve son dört klibimi o çekti.  
The Wanted için bir şarkı yazdın. Başka bir grup için yazmak için tarzını değiştirdin mi?
Evet. Sözlere yaklaşımım tamamen değişti. Başkası için yazdığımda kişisel yazmıyorum. Ama melodiler yanılgıya yer bırakmayacak şekilde bana ait.
Yaratım sürecin nasıl? Ritmlerle mi başlarsın, yoksa sound’la mı, melodilerle mi, sözlerle mi?
Her zaman şarkının ismiyle başlarım. Sonra ona doğru müziği yazarım. Sonra vokal melodisini bulurum. Sözler en son gelir.
İngiliz dans müzik sahnesi hep çok aktif olmasına karşın Amerikan pazarının dans müziği ve dubstep’e yeni yeni uyandığını görüyoruz. Skrillex ve Deadmau5 gibi isimler popülerleşiyorlar. Bu patlama hakkında ne düşünüyorsun? Bu hareket senin de Amerika’da yolunu açar mı, ne dersin?
Amerika’da olan kültürel bir hareket. Benim müziğime de Amerika’dan bir ilgi var ama talep çok büyümeden oraya turneye gitmeyeceğim. Calvin Harris ve Flux Pavilion gibi Britanyalı isimler de Amerika’da popülerleşmeye başladılar.
Şu ana kadar 2012’nin en iyi single’ı hangisi?  
Calvin Harris ve benim yaptığımız ‘We'll Be Coming Back.’
Müzik için ana esin kaynağın ne?  
Gerçek hayat. Grunge. Hip hop. Dans.

No comments:

Post a Comment